Weer helemaal terug!

14 augustus 2018 - Nederland, Nederland

Hi mensen,

Ik had jullie nog beloofd om een blog te typen als ik thuis zou zijn. Ik ben nu ander halve week thuis. Het voelt alsof ik nooit ben weg geweest en of het allemaal een droom is geweest wat ik de afgelopen 4 maanden heb gedaan. Gelukkig is het allemaal echt gebeurd en wat ben ik daar dankbaar voor. Het was echt het LEUKSTE en VETSTE wat ik in mijn leven heb gedaan. Wanneer kan ik terug?

De vliegtuigtocht was lang en ik heb de hele vlucht niet geslapen. Ik kon niet meer zitten en de tijd schoot niet op. Het was een lange vlucht, maar na 17 uur kwam ik aan op Schiphol in Amsterdam. De tranen sprongen al in mijn ogen, wat was het gek op thuis te zijn na een langere periode weg te zijn. Het was gek, alles was kaarsrecht vanuit de lucht. Grote huizen, alles leek perfect vanuit de lucht. Na een heftige landing konden we uit het vliegtuig. Even opfrissen en tandenpoetsen. Daarna op de backpack wachten. Toen kwamen de zenuwen toch wel even om de hoek kijken. Wat is het raar om zolang zonder je familie te zijn. We hadden onze backpack en zijn naar iedereen toe gegaan. Al huilend zag ik ze staan. Wat was het een mooi moment. Daar stonden dan ons pap en mam. Mijn schoonouders en mijn lieve vriendin Anne. Iedereen geknuffeld met tranen. Wat was het fijn om na alles wat ik heb meegemaakt om dierbare mensen in je armen te sluiten.

Daarna wilde ik natuurlijk als eerst de Frikandel speciaal eten, maar helaas die konden we niet vinden op Schiphol. Dan maar een softijsje, want die heb ik ook gemist. 's ochtends om half 9. Het voelde voor ons middag.

Daarna naar huis en natuurlijk heel veel vertellen, gelukkig was ik helemaal niet moe na een nacht overgeslagen te hebben. Thuis aangekomen gezellig gekletst met ons pap en mam en Jeroen. Daarna toch maar alle kleren die ik had meegenomen bij de was gegooid. Wat voelde dat fijn, dat alles gewoon echt goed schoon ging worden. In de middag ben ik samen met Gerben naar de friettent gereden en heb ik mijn Frikandel Speciaal op! HEERLIJK!!

In de avond gingen we gezellig met de schoonfamilie en onze familie barbecuen. Maar om half 4 gingen de oogjes dicht vallen en deed er heel veel moeite voor om mijn ogen open te houden. Na een half uurtje slaap toch, maar onder de koude douche en alle energie bij elkaar geraapt om naar beneden te gaan. Die avond ging ik gelukkig pas rond half 12 slapen. Dus ging gelijk goed de tijdzone hier in.

Verder heb ik de hele week vrij gehad en ben ik zondag gelijk naar de Eikenhorst gegaan om iedereen daar weer te zien. Ook daar kwamen de nodige tranen weer bij kijken. Ik heb vorige week niet veel gedaan en vooral bijgekomen van alles. Afgelopen weekend gewoon weer 3 volle dagen gewerkt. Ik vond het thuis zitten eigenlijk niks, want vervelende me al snel. Ik kan nu dan ook zeggen dat het gewone leventje weer echt is begonnen. Ik dacht dat ik er meer moeite mee zou hebben. Maar het voelt goed en alsof het dus nooit anders is geweest.

Als mis ik de Filipijnen ontzettend. Het samen zijn met zijn 8e was echt een fantastische tijd. Weekenden erop uit. Nieuwe dingen zien, dingen ontdekken. Dat is een nieuwe passie van me en ik WIL dan ook nog VEEL meer van de wereld gaan ontdekken!

Aan alles komt een eind, dus ook aan dit fantastische blog. Ik hoop dat ik jullie snel weer ergens mee naar toe kan nemen. Want dat is voor nu mijn grootste droom. Maar eerst de opleiding afronden en dan zien we wel weer verder.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het lezen van mijn blogs!

Dan sluit ik het blog : Dieke on Adventure af !

BEDANKT!

TOT SNEL!