De laatste uurtjes in Indonesië

3 augustus 2018 - Seminyak, Indonesië

Hi!

De laatste uurtjes zijn aangebroken in Indonesië. Vanavond stap ik in het vliegtuig ( voor jullie in de middag ) om dan vervolgens 17 uur in de lucht te zweven. Ik kom zaterdagochtend half 8 aan op Schiphol. Het voelt heel raar en het moment van besef is er niet. Het voelt alsof ik de backpack in heb gepakt en naar de volgende bestemming ga. Dat ga ik ook, maar daar eindigt dan wel het avontuur.
Ik geef jullie nog even kleine samenvatting tot vandaag

Zondag 29 juli
Zondag zijn we op stap gegaan in de stad Kuta. Dit is een toeristische badplaats in Indonesië. Wat ik niet begrijp, want de zee is niet blauw en het is zo druk. Overal kraampjes met irritante verkopers. Maar daar moet je door proberen heen te kijken zeggen ze. Soms is dat wel even lastig. Verder in de avond kon Gerben eindelijk een keer Max Verstappen kijken. Helaas duurde dat niet lang.

Maandag 30 juli
De ochtend heerlijk aan het zwembad gelegen en daarna er weer op uit. Nieuwe schoenen waren het doel. Mijn schoenen waren helemaal afgekaaijt en was dan ook niet veel meer van over. Maar ik ben geslaagd en heb nieuwe patta’s.
Verder hebben we niet veel uitgevoerd, beetje saai om jullie zo te vertellen. Maar voor ons was het wel even lekker.

Dinsdag 31 juli
De backpack ingepakt om weer is te verkassen. Dit keer ging de reis naar 5 km verderop. Naar de stad Seminyak. Hier hebben we ook de buurt weer verkend. Kuta en Seminyak zijn echt drukke steden en heel veel Australiërs komen hier heen. Voor hun is dit Blanes.
Ook liggen deze steden een beetje bij het vliegveld, dat is toch ons eindpunt.
We wilde nog naar de Gili eilanden, maar doordat er nog steeds gekloot is met de fastboats is dit helaas van ons lijst afgeschrapt. Heel jammer. Maar maakt het niet minder leuk.

Woensdag 1 augustus
Augustus is aangebroken. Dan duurt het niet lang meer. We hebben deze dag ook een beetje rond gelopen en biertjes gedronken. Leuke dingen gekocht voor het aandenken. Daarna weer de tas ingepakt. Want we hadden een lekker hotel gekocht voor de laatste nacht.

Donderdag 2 augustus
Ontbeten en weer met de backpack op de rug op naar de volgende bestemming. Het was een prachtig hotel met alles er op en eraan. Heerlijk een bad. Daar heb ik dus even van genoten. In de avond zijn we op stap geweest en hebben we lekker gegeten en biertjes genuttigd. Dan toch maar definitief de backpack inpakken en alles in de handbagage doen.

Vrijdag 3 augustus
Ik weet het nog als de dag van gister dat ik vertrok. Dat ik op Schiphol stond en de hele tijd ‘ Waarom doe ik dit?’ Door mijn hoofd ging. Huilen stopte niet en het was dan ook geen fijn moment. Maar ik ben onwijs trots op mezelf dat ik dit ben aangegaan. Ik heb mezelf beter leren kennen en ben tegen dingen aangelopen.
Dan is het zo toch echt zo ver en gaan we naar het AirPort. Ik heb geen zin in de vlucht terug, maar het moet toch. Ik heb zin om naar huis te gaan na 4 maanden. Maar zit nu al te fantaseren over het volgende avontuur!

Ik wil jullie mijn lezers ontzettend bedanken voor de super leuke reacties die ik heb gekregen en natuurlijk het lezen van mijn blog tijdens deze maanden. Zonder jullie had ik dit niet volgehouden. Het is lastig om elke keer een blog te schrijven en te achterhalen wat je hebt gedaan.
Na een paar dagen thuis te zijn zou ik nog een blog online zetten hoe ik het thuis zijn nu ervaar. Jullie horen dus van mij.

Voor nu : Wens we succes om 17 uur in de lucht te zitten….

Tot heel gauw voor iedereen die ik ga zien!!

Liefs,
Dieke

1. Dorian:
    3 augustus 2018
    Tja meid aan alles komt een end. Het gezegde OOST WEST THUIS BEST klopt heel vaak
    denk daar maar aan. Ik wens jullie een goede vlucht naar huis. Je hebt dan genoeg tijd om alles nogmaals in gedachten te herbeleven en samen herinneringen op te halen.
    Bedankt dat wij jouw avontuur hebben mogen volgen.
  2. Geert:
    3 augustus 2018
    Fijn dat jullie zo genoten hebben, hoop jullie weer snel gezond en wel een keer te zien. Groetjes ook aan Gerben. De Jiets
  3. Gerda en Piet de Koning:
    3 augustus 2018
    Goede vlucht naar huis en het waren mooie verhalen.Welkom in Nederland en tot ziens!!
    Groetjes Gerda en Piet.
  4. Frances en Gerard:
    4 augustus 2018
    Het avontuur is afgelopen, maar wel een mooi avontuur. Welkom thuis, en hopelijk hebben jullie een goede vlucht gehad.