De backpack staat klaar!

24 april 2018 - Nederland, Nederland

Lieve Lezers,

Vandaag 24 april is het zover. De dag die steeds nog heel lang zou duren is nu aangebroken. Tot dit moment besef ik totaal niet wat ik ga doen. Dat dit echt gaat gebeuren. Maar wat heb ik er ongelofelijk veel zin in!

Vannacht werd ik opeens heel erg zenuwachtig, dit had ik de rest van de afgelopen dagen niet. Maar nu komt het heel erg dichtbij. Precies over 12 uur gaat mijn vliegtuig de lucht in om voor bijna 4 maanden naar de andere kant van de wereld te vertrekken.

De afgelopen weken waren best vermoeiend, ik moest heel veel regelen en tegelijkertijd moest ik nog examen en toetsen maken die bij mijn opleiding horen. Ik kon aan mezelf merken dat ik moe was en soms gestrest. Gelukkig hebben we de afgelopen 10 weken elke vrijdag ochtend lessen gevolgd die ons voorbereiden op de buitenlandse stage. Zo weten we allemaal wat we kunnen verwachten en wat er verwacht wordt van ons.

De afgelopen week heb ik afscheid genomen van mensen die mij dierbaar zijn. Ik kon dit nog best goed aan. Ik ben benieuwd vanavond natuurlijk bij mijn ouders en Gerben. In mijn achterhoofd zit altijd de gedachte: Dat dit avontuur is wat ik wil doen en dat ik ga voor de volle 100% voor ga!

Voor nu, staat de backpack (bijna) klaar, alles zit er denk ik in wat ik nodig heb. Laatste check ga ik nog uitvoeren. Het paspoort ligt klaar. Mijn kamer moet ik natuurlijk wel netjes achterlaten. Dus die vanmiddag ook nog even snel opruimen. Dan vertrek ik rond 4 uur naar Schiphol om daar de anderen te te zien en samen als groep door de douane heen te gaan. Dan gaat mijn vliegtuig om 20.50 de lucht in en heb ik een vlucht van 16 uur. Woensdag om 18.45 uur kom ik aan in Manilla de hoofdstad van de FIlipijnen. Hier overnachten we samen in een hotel. De volgende dag vliegen we naar IloIlo City. Hier worden we opgehaald door Janice en haar broer!

Ik ga snel nog een keer de backpack checken en mijn kamer opruimen. Mijn volgende blog zal geschreven worden in de Filipijnen!

Tot de volgende blog!

Liefs,

Dieke

1. Margreet:
    24 april 2018
    Goede reis en heel veel succes en vergeet vooral niet te genieten van deze bijzondere ervaring. Groetjes
  2. Sanne van de Pas:
    24 april 2018
    Aahh wat spannend Dieke! Ik voel je spanning vanaf hier. Maar heel veel plezier ook de rest van de groep. En tot over een paar maanden :)
  3. Jos Karin Nikki Guusje:
    Lieve Dieke,
    We wensen jou een ongelofelijk mooi avontuur toe en veel "werkplezier". Super dat je dit gaat doen. We gaan je zeker missen maar we gaan je gewoon volgen via dit blog. En voor je het weet ben je een hele mooie levenservaring verder.
    Laat de reis maar beginnen !!

Dikke knuffel Jos Karin Nikki & Guusje

ps kamer opgeruimd en denk aan het doucheputje :-)
  4. Geert:
    24 april 2018
    Hoi Dieke, heel veel plezier en geniet er van.
    Goede reis en we lezen het wel wat je mee gaat maken!!!Groetjes De Jiets !!
  5. Kelly en Jesse:
    24 april 2018
    Heel veel plezier Dieke, een hele goeie reis. Geniet ervan xxx kelly en jesse
  6. Emmy Hendriks:
    Heel veel plezier Diekee! En een goeie vlucht gewenst
  7. Dieke Theunissen:
    24 april 2018
    Veel plezier Dieke! Mooie herinneringen maken! Geniet ervan.
  8. Jacky Bos:
    Komt helemaal goed Diek, geniet ervan jij kan dit! 😘
  9. Simone Arissen:
    24 april 2018
    Suc6 Dieke! Be save en enjoy!
  10. Dorian:
    24 april 2018
    Lieve Dieke, Het is dan bijna zover. Ga genieten van deze geweldige kans! Jij zult als een nog rijker persoontje vol levenservaring terugkomen.
    Goede reis meid
    Marcel Dorian Harm & Thijs
  11. Linda Schook:
    Heel veel plezier lieve Dieke 😘
    Het wordt een avontuur om nooit meer te vergeten!
    Liefss
  12. Inge Lensen:
    Heeeel veeel plezier Dieke!! Geniet ervan 😘
  13. Sanne van den Berg:
    Heel veel succes! Geniet ervan 😊
  14. Gerda en Piet de Koning:
    24 april 2018
    Ja,Dieke is nu echt volwassen aan het worden en dit hoort er hélemaal bij.
    Geniet ervan,ook al is het daar hárd werken!!!
    Groetjes Gerda en Piet.
  15. Familie Ohlen:
    Lieve Dieke,
    Met dubbele gevoelens willen we jou de TIJD VAN JE LEVEN toewensen, wij weten dat je met volle overgave aan deze stage gaat beginnen, wij zijn met zijn allen supertrots op jou dat jij dit grote avontuur durft aan te gaan. Je vrolijke noot gaan we thuis zeker missen maar we gunnen het je zo. Wij wensen je een goede reis en een fantastische tijd op de Filipijnen. Heel veel liefs en duizend kusjes van pap en mam, Jeroen en Lieke, Bram en Desiree, Freek en natuurlijk ook van je grote liefde Gerbie.
  16. Marielle jansen:
    lieve dieke
    wie had dit ooit van jouw verwacht dat jij ooo zoo ver van huis zou gaan.
    wij wensen jou heel veel plezier en hoop dat je met hele mooie ervaringen en verhalen terug komt.Maak er de tijd van je leven van.
    gr peter, marielle ,maaike en thijs
  17. Frances en Gerard:
    Hoi Dieke,
    Heel veel succes met je stage in de Filipijnen. Ga ervan genieten en heel veel plezier gewenst. Hopelijk ga je ook mooie dingen van het land zien, maar waarschijnlijk ook de minder mooie dingen. Al met al wensen we een fantastische periode toe en ga er met de volle 100% tegen aan. Je kunt het.
    Lieve groetjes van Gerard en Frances.
  18. Britt Theunissen:
    25 april 2018
    Heeel veel plezier en succes dieke!!
  19. Esther Theunissen:
    26 april 2018
    Geniet van deze ongetwijfeld super ervaring Dieke!
  20. Sandra:
    26 april 2018
    Gisteren nog geproefd van jou voorlopig laatste monchoutje. Geniet van deze levenservaring!